5 gratis værktøjer som gør automatisering af sociale medier nemt
Mit navn er Rune Eirby Poulsen og jeg er ejer af Huuray, som sælger digitale gavekort i hele Skandinavien for kendte butikker og webshops. I Danmark kan du se vores udvalg af gavekort på sendentanke.dk.
Er din virksomhed på de sociale medier? Sociale medier er noget alle virksomheder bør være på, da medierne er et godt sted at fortælle historie, bygge et loyalt samfund og tilbyde kundeservice. Det er især vigtigt for mindre virksomhed som ikke har et stort markedsføringsbudget, da det er gratis at anvende – det koster kun tid!
Hos Sendentanke.dk fylder Social Media Marketing en stor del, men vi har gjort det nemt ved at automatisere samtlige medier, blot ved anvendelsen af få værktøjer. Disse værktøjer vil vi gerne dele med dig.
Planlæg dine opslag og annoncer
Inden du begynder at anvende værktøjerne, skal du lave en medieplan, som strækker sig over en længere periode. Planen giver dig et overblik over dine fremtidige opslag som du nemt kan overfører til værktøjerne bagefter. Medieplanen skal gerne besvare følgende spørgsmål; Hvad skal opslaget omhandle? Hvad skal teksten være? Hvilke billeder skal der anvendes? Skal der linkes til andre sider? Hvem er målgruppen som opslaget søger at ramme? Og sidst men ikke mindst, hvor og hvornår skal opslaget planlægges til?
Automatiser dine sociale medier
Når din medieplan er klar, er det blot at overføre dit arbejde til nedenstående værktøjer, for at få automatiseret dine sociale medier. Når din planlægnings horisont på medieplanen er ved at nå sin ende, starter du processen forfra, og du behøver derfor ikke tænke på de sociale medier i dit daglige arbejde.
Når du skal planlægge dine Facebook opslag, skal du anvende Facebook Business. Her er ingen begrænsninger på antallet af opslag, så vil du planlægge dine Facebook opslag et helt år frem, er det bare at give den gas. Du kan til enhver tid gå ind og se de planlagte opslag, redigere og slette dem.
Latergramme gør det muligt at planlægge Instagram opslag langt frem i tiden og det er nemt at veksle mellem flere brugere. Latergramme giver dig yderligere muligheden for at planlægge dine opslag på din computer, hvilket er en klar fordel. Det eneste problem der er ved Latergramme er, at du stadig skal ind og godkende hvert enkelt opslag, når det skal publiceres. Dog er alt det kreative arbejde med billeder, tekst og hashtags gjort.
På Twitter er det ligeledes muligt at planlægge sine opslag, værktøjet er blot gemt lidt væk. For at planlægge opslag, kræver det at du opsætter en Ad Account. Det er naturligvis gratis.
- Google+
DoShare er en udvidelse af Chrome browseren, som giver dig mulighed for at automatisere en større andel af aktiviteterne på Google+. I DoShare kan du planlægge alle dine opslag og samtidige nævne andre sider, uploade billeder og gemme udkast.
Arbejder du med Pinterest skal du anvende Traffic Wonker til at planlægge dine opslag. Her er det muligt at planlægge pins for op til 3 brugere. Du kan publicere op til 72 pins om dagen og har du pins som du ønsker at dele mere end én gang, er det muligt at publicere dem igen.
Ved at automatisere dine sociale medier, spare du tid og kan derved fokusere på andre (vigtigere) ting. Værktøjerne er nemme at bruge, når du først har sat dig ind i dem og er derved med til at gøre din virksomhed mere effektiv.
Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!